Marathon 7500, editia a II-a,2010

Actul II

Marathon 7500 , a II-a editie, 2010

http://marathon7500.cpnt.ro/

Data:16.07.09-19.07.09

Participanti : Dan (tzope) si Caldarea Cristi

Locatia: Bucegi

Obiectiv : terminarea cursei Hobby, voie buna si veselie si mai ales poze

Iata ca a venit si anul 2010 si gandul de a participa la  Marathon 7500 ma incearca din nou. Detalii despre editia 2009 : http://www.carpati.org/jurnal/marathon_7500_prima_editie_2009/1987/

Anul acesta mi`am spus ca trebuie sa particip chiar daca am licenta, inscrierea la master si examenul de titularizare, care speram sa nu coincida cu perioada desfasurarii maratonului.

Cu o minima experienta de anul trecut, incerc sa-mi aduc aminte din timp de lucrurile care imi trebuiesc si usor usor incep sa imi fac o lista: deschid dulapul adun toate hainele de munte in mijlocul camerei si incep sa numar: 2 wind-stoppere, 3 geci, 2 bluze de corp, 3 bluzite fleece, 2 perechi pantaloni cu diferite membrane, pantaloni scurti, 2 perechi de bocanci, adidasi, etc…

incep sa le pun pe “caprarii” si deschid site-ul carpati.org sa caut articolele D-lui T. Mihai :

http://www.carpati.org/articol/materiale_de_constructii_volumul_i_hainele_de_corp/620/

http://www.carpati.org/articol/materiale_de_constructii_volumul_ii_caldura/638/

http://www.carpati.org/articol/materiale_de_constructie_volumul_iii_v%C3%A2ntul_si_ploaia/667/

Dupa o lectura atenta incep si triez din ele.

Urmatorul lucru care trebuie facut e  sa-mi caut partener.

In cursul anului 3 de facultate am avut ca materie “orientare turistica si activitati de timp liber” cu profesorul Nan Dorin, membru fondator(daca nu ma insel) al SKV Sibiu, care ne-a purtat pe cateva trasee din imprejurimile Sibiului si am facut putina orientare turistica (accent pe invatarea corecta a folosirii busolei si a hartii).

Din cate am observat si am luat pulsul printre colegi nu foarte multi erau dornici sa se inhame la o astfel de experienta (Marathon 7500), cu exceptie un coleg cu care ma si inteleg foarte bine : Caldarea Cristi, care imi propune ca in vara sa facem niste ture prin Fagaras. Eu incep sa-i explic despre experienta placuta de anul trecut si reusesc sa-l “corup” sa facem echipa anul acesta.

Trece timpul incep usor usor sa fac rost si de echipament pentru el (nu avea echipament complet,dar am imprumutat si s-a rezolvat). Ne apucam de cumparaturi dupa ce am avut examenul de titularizare in invatamant pe data de 14.07, si in 15 la 8 dimineata sunt la el acasa sa plecam spre marathon.

In timpul cumparaturilor ma gandesc ca stam 4 zile-3 nopti sa iau mai multa mancare in ideea ca amicul meu nu o sa tina cont de efortul/zile si o sa cam murim de foame. Incep sa umplu cosul de conserve (pentru ca nu am Primus) si dulciuri, stafide si alte nebunii dupa ce in prealabil citisem articolul

http://www.carpati.org/articol/alimentatia_la_munte/253/

Dupa ce incep sa inpachetez totul(cort, saci de dormit 2 la numar,1 salteluta autogonflabila si 1 izopren,haine mancare ) vad ca imi da cu “rest” adica 1 rucsac de 40 L si 1 de ~26 L…zic in fine vedem cum impartim cand ne intalnim greutatea stiind ca, Cristi are un rucsac de 70+10 L.

Usurel usurel ne vedem ajunsi la telecabina in Busteni si incepem sa descarcam “tonajul”din masina tatalui meu si observ ca si rucsacul lui Cristi e cam plin…

Intram in telecabina cam inghesuiti noi cu bagaje si pe langa noi intra si o parte din Lotul National de Rugby care merg la Piatra Arsa.

Coboram usurel usurel pe Cimitirul Elefantilor  cu imensa greutate in spate si ajungem printre primii in tabara organizatorilor, (care se uitau cam chioras la noi cand au vazut cu cate bagaje am venit), unde merge pe principiul, primul venit primul servit  (punem cortul unde vrem, pe teren cat mai plat).

Dupa ce despachetam si realizez cata mancare am carat dupa noi( si Cristi a facut la fel ca si mine…lasa ca iau eu mai mult ca poate nu aduce Dan) si uite asa am carat peste 15 conserve, niste carne afumata, paini, branza topita feliute, multe dulciuri si doar 4 doze de bere, 2 dintre ele le-am golit la masa din prima seara.

Fara sa ne dam seama locul incepe sa se anime si pana seara la sedinta tehnica incep sa se adune echipele la sedinta tehnica.

Inainte de cursa hotaram sa duc eu rucsacelul cu mancare si echipament pe teren plat si la urcare si Cristi la coborare sa evitam durerile mele de genunchi la coborare.

 

Ziua  X, ziua concursului

Anul trecut am avut parte de vizita unui urs in tabara, iar anul acesta un caine de-al salvamontului incepe si latra ca turbatu langa cortul nostru, in jurul orei 3. Speriat si cu gandul la ce-i mai rau, am spus ca Mos Martin a revenit si anul acesta, sar ca ars din sacul de dormit, iau frontala si spray-ul cu pier (care nu stiu daca are vre-un efect decat sa enerveze ursul si mai tare ) si ies afara, dar din fericire era doar un alt caine intrus prin tabara de baza.

Dimineata repede impachetarea, preparam mancarea si pun harta primita cadou de anul trecut de la Andrei in rucsac. Ne aliniem cu intarziere la start pentru ca nu gasim printre bagaje fisa de concurs si plecam cu intarziere de cateva minute.

Nici nu plecam bine si ne dam seama ca, Cristi uita telefonul mobil care nu era in husa aparatului foto; fara telefon= descalificare.

Incepem si alegam sa recuperam din timpul pierdut si incerc sa-mi aduc aminte traseul de anul trecut, acum eu fiind cel care stiam cat de cat traseul.

Reusim sa depasim cateva echipe si sa ne apropiem de ceilalti pana in CP1 unde consult harta si ii spun lui Cristi “ dupa cota 1400 am sfeclit-o, nu mai stiu pe unde se face intrarea in traseu spre Poiana Regala”… replica a fost seaca “n-om fi ai mai prosti dintre toti sa pierdem marcaju”.

Alergam incepem si recuperam si suntem umar la umar cu echipa 21 de anul trecut mixt(tizii nostri de anul trecut). Incepem si taiem serpentinele asfaltate si intram in ritm bun, dar era frustrant ca ori cat de mult trageam nu mai dadeam si de alte echipe, iar intr-un final dam de un batran care mergea la schirul SF Ana si-l intreb “mosule mai avem mult pana la Poiana Regala”. Ne spunce ca am trecut de ceva vreme de drumul spre poiana si ii arat harta dar nu vede sa ne arate, asa ca o luam dupa explicatiile lui si ajungem sa ne intalnim cu o echipa de la Jandarmii Montani care ne demoralizeza spunandu-ne ca ma pierdut cam 1 ora invartindu-ne degeaba.

Gasim CP2 unde ne bandajam besicile si aflam ca suntem penultima echipa din concurs, in spatele nostru fiind unii care s-au pierdut pana la CP1 J. Deci vorba la Cristi s-a adeverit:”nu eram ai mai prosti”, dar pe aproape :).

Urcam pe Piciorul Pietrei Arse cu o intarziere de 40 de minute fata de cei din fata noastra si incepem sa ne consolam cu recapitularea obiectivului nostru : terminarea cursei Hobby, voie buna, veselie si mai ales poze. Facem si poze, facem si glume si reusim sa prindem echipa de mixt din fata noastra care din pacate aveau ceva probleme. Ii depasim si ajungem sus pe platou unde urmeaza iar o sedinta foto.

 

Ajungem la Piatra Arsa CP3 si bagam ceva mancare, dar incepe sa ploua si o luam la pas grabit. Ma simt bine mai ales dupa dulciuri si ii propun lu Cristi sa incepem sa alergam, dar acesta nu prea are tragere de inima si era mai mult cu aparatu foto in mana, lucru care ma enerveaza si incepem sa ne si certam dar ne impacam repede printr-o serie de injuraturi adresate neamurilor de gradul I.

Ploaia ne-a prins din urma pe Valea Jepilor Mari unde dupa parerea mea ne miscam mai bine decat anul trecut, mai ales ca eu nu am greutate decat o mica borseta.

Incepe sa ploua torential iar cand ajungem la CP 4 constatam ca am recuperat putin din timpul pierdut…ne apropiem de cealalta echipa de masculin. Stam la povesti cu arbitrii de la CP4 si aflam ca cei rataciti in CP1 se retrag din cursa deci am ramas de caruta, pe ultimul loc. Asta ne motiveaza si incepem sa urcam mai serios, preiau eu rucsacul si din fericire ploia continua si Cristi a rarit sedintele foto 🙂 . ajungem la primul sfert din Jepii Mici si ne intalnim cu echipa din fata noastra care abandoneaza. Vestea ne demoralizeaza, mai stam putin de povesti si plecam abatuti si nervosi ca nu mai avem pentru ce trage, decat sa gatam cursa, pentru care mai aveam destule ore…

La iesirea din padure se opreste si ploaia si incepem sa mergem lejer si acum dau eu tonul la fotografii la vederea unor capre.

Mergem agale pe poteca ingusta, chiar nu ne mai grabim deloc si ajungem sus la cabana unde din nou facem poze.

Ma uit la ceas si vad ca am zabovit cam mult la poze si incepem sa marim ritmul spre Babele, unde plictisiti ne asteapta arbitrii din postul 5. incercam sa facem si niste glume :”am facut comanda la pizza in Busteni… a ajuns?”. Atmosfera s-a destins usurel si au inceput sa ne marturiseasca “injuraturile” pe care le-am primit pt ca i-am tinut atat in post, mai ales Victor si Stef erau cei mai inversunati :). O luam usurel la pas impreuna cu ei si ajungem la Finish unde primim si noi aplauzele organizatorilor.

Obiectiv indeplinit :Voie buna, terminarea cursei Marathon 7500 Hobby si multe fotografii.

Astfel echipa cu nr 104 masculin hobby ajunge pe locul 21 si primeste rasplata la premiere Duminica cate 1 tricou si o bluza 🙂

Cursa a durat 13 ore 40 de minute pentru noi desi puteam sa scoatem un timp mult mai bun, dupa care a doua zi, Sambata am facut o urcare rapida la Omu, continuata cu o plimbare de relaxare pe o ploaie criminala la Babele cu sosire la Pestera la cort. In aceasi seara am avut parte de un adevarat spectacol, oferit de organizatori dar si de participanti prin cantece de chitara, foc de tabara si putina tuica care era cam slabuta dupa gustul nostru (am meu si a lui Cristi)

In concluzie am bifat inca o editie a Marathonului 7500, de data asta fara incidente majore unde am reusit sa ne facem si prieteni si sa vedem din nou frumusetea Bucegilor. Ne vedem la anu`….au mai ramas mai putin de  350 de zile !!!

Un gând despre &8222;Marathon 7500, editia a II-a,2010&8221;

Lasă un răspuns

