Marathon 7500, editia I,2009

Marathon 7500 , prima editie 2009.  http://marathon7500.cpnt.ro/

Data:16.07.09-19.07.09

Participanti : Dan  si Andrei (milo)

Locatia: Bucegi

Balaurind pe net pe tot felul de site-uri de profil dau peste un anunt “marathon 7500 Bucegi”. Ma face curios titlul si intru sa citesc tot articolul. Ma anima ideea de a participa la un Marathon in echipe de cate 2, mai ales ca nu mai facusem nici o miscare importanta in afara de antrenamentele pentru ex. de arbitrii.

Dupa cateva zile de studiat atent ce implica un astfel de concurs, am citit jurnalele din ture de pe Carpati.org, care aveau punct comun traseul pe care urmam sa-l parcurg, mai ales ca nu am fost niciodata in Bucegi.

Traseul care trebuia parcurs a fost urmatorul:

Salvamont Pestera – Cab Vf cu Dor  P1 Cabana Vf. Cu Dor – Cab Poiana Stanii P2 Cab. Poiana Stanii – Cab. Piatra Arsa P3 Cab. Piatra Arsa – ref Salvamont intre Jepi P4 Ref Salvamont – Jepii Mici- Cabana Babele P5 Cab Babele – Salvamont Pestera P6 Hotel Pestera – Cab Omu P7 Cab. Omu – valea Cerbului – Gura Diham P8 Gura Diham – Poiana Izv.- La Prepeleac P9 La Prepeleac -Bucsoiu-Omu P10 Cab Omu – M.Ciubotea – Bran P11 Bran – intrare valea Gaura P12 intrare valea Gaura – Valea Gaura  – cabana Omu P13 Cab. Omu – Doamnele- Poiana Gutzanu P14 Poiana Gutzanu – Saua Strunga P15 Saua Strunga – Salvamont Pestera SOSIRE

Concursul, initial trebuia sa-l fac cu un coleg de facultate, care din pacate cu 4 zile inainte de concurs se accidenteaza la un antrenament de kyokushin si isi fractureaza calcaiul. Urmeaza perioada de injuraturi pe care o am la auzirea vestii apoi febra cautarilor unui alt partener, pe care din fericire il gasesc pe site-ul marathonului sectiunea  forum.

Ne intelegem, punem la punct totul cu o seara inaintea plecarii, impachetez cu grija totul sa fiu sigur ca nu uit nimic, recapitulez echipamentul obligatoriu si ma trezesc a doua zi pe drum spre tabara de baza Salvamont Pestera.

Ajung, despachetez, montez cortul si ma fac comod in asteptarea colegului si a sedintei tehnice. Mancam putin  si stam la o poveste sa ne mai cunoastem. Ne luam cu una alta si orele au trecut cam repede, astfel ne`am decis sa mergem la somn.


Adorm cu greu, imi era putin frig, aveam sacul cel subtire, dar pana la urma reusesc sa adorm pana la ora 2 cand ne face o vizita ursul care reuseste sa intre in tabara, dand alarma printre somnorosi.

La ora 6.30 ne trezim. Se verifica echipamentul obligatoriu si dupa aceea facem ultimele pregatiri. Startul este planificat pentru ora 8.00.

Incet incet se aduna echipele la start si fara sa ne dam seama a si inceput numaratoarea inversa… cursa a inceput. Alerg pe langa Andrei fara sa`l scap din ochi si sa ne pierdem prin multimea de participanti. Am inceput destul de bine ne pastram pe la jumatatea plutonului. Primul check point  este la Cabana Varful cu Dor, unde ajungem putini obositi dupa urcarea prin padure si mersul prin soare care deja incepusa sa ne molesasca. Ajungem la cabana, unde ni se lipeste un autocolant care sa ateste ca am trecut prin acel CP. Decidem sa facem putina pauza si sa ne potolim putin setea.

In acest timp incercam sa`mi dau seama cum va fi traseul si aveam o presimtire ca o sa pierd traseul, dar Andrei ma linisteste spunandu-mi ca stie zona perfect, Bucegiul fiind a doua lui casa.

Decidem sa plecam usurel pe poteca marcata cu Banda Rosie (BR) care duce spre Cota 1400. deja ramasesem  spre coada plutonului, care alergau ca si cand ar fi fost vorba de 1 tura in parc. Ma simt putin ingrijorat cand ii vad pe ceilalti ca se distanteaza serios si eram doar la  CP 1.

De la Cota 1400 se continua pe forestier( o coborare care in prima parte imi supara usor genunchii, dar care duce pana la urma pe un drum mai bun de alergat) catre Poiana Stanii unde e si CP2.

CP2 – Poiana Stanii unde primim din nou autocolantul si in fata e prima urcare mai serioasa pana la Piatra Arsa. O urcare grea pe care o resimtim mai mult din cauza zapuselii, chiar si prin padure la umbra transpiram cam mult. Decidem sa facem o pauza si sa ne alimentam rapid cu putine dulciuri si cate un mar.Ajungem intr-un final la cabana Piatra arsa unde era si CP3. Aici decidem sa facem o pauza mai lunga de gustare,sa ne bandajam besicile si sa ne reimprospatam apa si sa o preparam cu niste prafuri izotonice pe care le primisem de la un prieten care face parte din Lotul National la Mars.

Pe toata durata concursului cat am rezistat Andrei mi`a fost un ghid excelent, explicandu-mi si aratandu-mi toate culmile si toate vaile pe langa care am trecut, lucru pentru care vreau sa-i multumesc, mai ales ca la despartire dupa concurs mi`a facut cadou harta lui cu Bucegi.

Ne hotaram sa plecam spre CP4 care se afla la baza Jepiilor Mari. L-am intrebat pe Andrei cum va fi traseul de aici pana la CP 4 mai ales ca pe harta vedeam ca vom avea o coborare destul de mare si ma gandeam ca o vom putea alerga intr-un ritm sustinut. Raspunsul lui nu a fost chiar asa incurajator si odata ajunsi i-am dat dreptate. A urmat o coborare ca toti dracii de lunga care mi-a inmuiat genunchii cu care deja aveam ceva probleme dinainte de Marathon( ~11 ani de fotbal care au lasat ceva urme, 2 ture de cate 10 sedinte tratament cu laser si torsiuni ciudate ale genunchilor de la ski). Ajunsi la CP 4 primim din nou autocolantul si decidem sa o luam usurel la pas ca ne astepta o urcare anevoiasa pe Jepii  Mici spre Babele la CP5. Urcarea imi convine la nebunie si nu se accentueaza durerea din genunchi. Ajungem la cascada unde trebuie sa trecem pe partea cealalta, dar aici ne oprim sa mancam ceva si sa mai bem apa…caldura asta e deja enervanta. Inainte sa termnam pauza ne prinde o echipa de mixt(echipa 11 cred) care si ei resimteau coborarea pe Jepii Mari. Se opresc si ei la o pauza scurta, unde primesc si eu de la ei niste ArtroStop care face minuni( de atunci si cand merg la un fotbal cu prietenii il iau cu mine mai ales ca durerile revin tot mai des). Decidem sa o luam usurel la pas dar nu apucam sa mergem foarte mult ca apar primele probleme cu stomacul…se pare ca am mancat cam mult pentru cat avea organismul meu chef sa proceseze si astfel suntem nevoiti sa mai luam o pauza…frustrant mai ales ca incepusem sa prindem un ritm destul de bunicel pentru niste incepatori.

Reusim sa plecam intr-un final si cu greu ajungem la Caraiman si usurel usurel la Babele. Din nou aceasi procedura, autocolant, o gluma doua de moral,luam decizia ca stam destul de bine cu timpul pentru planurile noastre si ca ne-am incadra la limita de 30 de ore pe Omu si comandam o ciorbita. Plecam spre Pestera CP6 pe Cimitirul Elefantilor…cred ca era mai potrivit “Drumul Oaselor” la cati oameni si-au “lasat” meniscurile pe acolo, inclusiv noi. Durerea din genunchi a revenit si primul care cedeaza e Andrei care are un rucsac mai maricel si mai greu. A picat ca un trasnet sunetul produs de genunchiul lui si imediat expresia de durere…ne oprim stam si ne gandim la inevitabil: abandon. Andrei avea deja un genuchi praf si eu dureri destul de mari in ambii. Reusim sa coboram pana in tabara primim autocolantul si ne retragem la cort unde ne hotaram sa stam 1 ora sa vedem cum ne simtim. Mancam bine si ne intindem pe iarba la umbra si asteptam… cu cat trecea timpul cu atat intepeneam mai tare de picioare si incepeau sa ne doara toti muschii si mai ales ca genunchii nu aveau de gand sa dea semn de calmare a durerii.

Cu parere de rau si cu jumatate de gura am luat amandoi decizia ca nu are rost sa riscam o urcare pe Omu si sa ramanem blocati de genunchi printr-o zona mai expusa si astfel aici se opreste pentru noi Marathonul 7500 Bucegi ,2009, dar cu promisiunea ca vom participa si anul viitor.

In urma acestui maraton am fost nevoit sa fac 15 sedinte de fizioterapie pentru genunchi, dar nu regret nici o clipa participarea la primul meu maraton montan si prima iesire in Bucegi.

Vreau sa le multumesc organizatorilor care s-au straduit sa realizeze acest maraton, coechipierului meu Andrei pentru ca mi-a aratat multe lucruri utile si ca impreuna am format echipa nr 21 masculin

Lasă un răspuns

