Piatra Craiului – nemarcat –

Piatra Craiului – prima vizita – o tura inedita.

Am vazut o tura pe Carpati.org si parea foarte interesanta. Imi suradea ideea de a merge in Piatra Craiului si eram sigur ca o sa dau peste oameni deosebiti. Asa a si fost in aceasta StrutoCamila de tura montana. Peste 20 de oameni cu pregatire fizica si montana diferita si fara niste trasee bine stabilite si cunoscute de majoritatea. A fost interesant 🙂

Jurnalul a fost facut impreuna cu Otilia Petconi, mult dupa tura, deci relatarile sunt succinte, din amintiri 🙂

Sambata 21 august
Cabana Plaiul Foii – Valea Vladuşca- Turnul lui Anghelide- Canionul Negru- Braul de Mijloc- La Lanturi- Refugiul Şpirla- Cabana Plaiul Foii

-se pleaca de la Cabana Plaiul Foii, in dreapta pe drumul de acces, pana intalnim o bifurcatie de drumuri.

De aici continuam in stanga (drumul este blocat de o bariera) si intram tot in stanga, dupa ~300 de metrii in Valea Vladusca pe o poteca vizibila dupa trecerea paraului.

Urcam prin padure tinand partea stanga a vaii pe poteca si trecem paraul pe care il intalnim la rascrucea de drumuri. Aici pe partea stanga trebuie sa fie un izvor, de unde ne alimentam cu apa, aceasta fiind ultima sursa de apa. (de la izvor se poate vedea pe unul din copaci o sageata rosie,iar pe intreg traseul se pot observa niste “momai” – (gramajoare de pietre). Ca alt semn distinctiv putem observa pe alocuri o cruce roz, marcaj neoficial!

Continuam urcusul sustinut prin padure si imediat dam de prima zona de grohotis, pe care il intalnim pana la primul perete vertical.

De aici poteca face stanga pe langa perete si intra din nou in zona impadurita unde din nou dam de un urcus sustinut care se opreste intr-o mica şa. Un loc bun pentru un popas mai prelungit

Traseul continua spre dreapta printr-o portiţa.
Se intra pe traseul Braul de Mijloc, poteca fiind unica. Intalnim in dreapta noastra “Turnul lui Anghelide”, apoi intram in Canionul Negru.

Poteca noastra continua pe Braul de Mijloc unde mai intalnim cateva saritori care nu pun probleme deosebite. Intr-un final vom ajunge in traseul marcat cu banda rosie (Plaiul Foii, Spirla, Vf. La Om) pe care noi il luam la coborare ajungand in portiunea: La Lanturi.

Lanturile sunt 7 verticale ce se parcurg cu ajutorul unor toroane prinse bine in stanca. Portiunile dintre verticale sunt adesea cu grohotis si necesita multa atentie la coborare. La ultima coborare pe lant se ajunge la Zaplaz (1640 m ) care poate fi recunoscut dupa forma ciudata a stancilor asemanatoare unor porti succesive. Dupa ce am trecut de aceasta zona urmeaza o coborare pe o “limba” de grohotis.

Poteca  continua coborarea spre Refugiul Spirla (~30 min), unde gasim o noua sursa de apa.  Poteca continua prin padure ajungand inapoi la Plaiul Foii(~1h 30 min).

3 gânduri despre &8222;Piatra Craiului – nemarcat –&8221;

1. din cate stiu eu nu exista o carte numai cu trasee nemarcate in muntii nostrii. se poate sa gasesti explicat cate un traseu descris ambiguu prin monografiile lui Emilian Cristea, cu schite facute de el. trebuie sa ai rabdare si timp sa umblii prin anticariate…poate poate